Hoe u echte ROI kunt halen uit uw KAM-manager

KAM MANAGER

Het eerste wat je wil doen is een duidelijk idee hebben van wie je doelpubliek is. Identificeer hun motivaties, en wat belangrijk voor hen is. Wat vinden ze belangrijk? Wat heb je hen te bieden? Begin de stukjes samen te voegen om uw ideale klantprofiel te creëren. Probeer klantsegmenten te identificeren die veel interesse hebben in uw product, maar ook een aantal onvervulde behoeften hebben die u kunt aanpakken. Deze onvervulde behoeften kunnen bijvoorbeeld een behoefte aan specifieke gezondheidsvoordelen zijn, of een behoefte aan gemak die uw product of dienst kan vervullen. U kunt klantsegmenten definiëren door te kijken naar de acties die verschillende klantsegmenten ondernemen. Segmentering is het meest effectief wanneer u kijkt naar het gedrag van de klant, in plaats van naar demografische gegevens, zoals leeftijd en inkomensniveau. Een KAM Manager kan hier ook bij helpen.

Meet de impact van uw investeringen.

Vervolgens wilt u de impact van uw investeringen meten. De beste manier om dit te doen is door verschillende KPI's bij te houden.

  • Acquisitie – Hoeveel klanten heeft u aan boord gehaald als resultaat van uw marketinginspanningen?
  • Retentie – Hoeveel van deze klanten zijn nog steeds loyaal aan uw bedrijf? Hoeveel bent u er kwijtgeraakt?
  • Inkomsten – Hoeveel heeft elke klant uitgegeven aan uw product of dienst?
  • Doorverwijzing – Heeft een van uw klanten anderen doorverwezen naar uw bedrijf? Heeft u nieuwe klanten gekregen via deze doorverwijzingen?
  • Loyaliteit – Is elk van uw klanten uw bedrijf gedurende een bepaalde periode trouw gebleven? Wat was de gemiddelde duur van die periode?
  • Net Promotor Score – Hoe waarschijnlijk is het dat uw klanten uw product of dienst aan anderen aanbevelen?

Maak een op groei gebaseerd marketingplan.

Nu u enkele KPI's hebt die kunnen worden bijgehouden, zult u een op groei gebaseerd marketingplan willen opstellen. Een marketingplan is een strategische blauwdruk voor hoe u marketing zult gebruiken om uw bedrijf te laten groeien. Een marketingplan is geen set instructies. Het is een routekaart voor hoe u uw marketing naar het volgende niveau tilt. Het moet uw visie schetsen over hoe u gezien wilt worden en hoe u wilt dat uw bedrijf groeit. Dit marketingplan moet samen met uw marketingteam en met de hulp van uw data-analyseteam worden opgesteld. Om het meeste uit uw investeringen in marketing te halen, zult u een marketingplan willen maken dat de verschillende kanalen schetst die u zult gebruiken.

  • Waar zult u adverteren: Websites, blogs, social media-platforms, nieuwsbrieven, gedrukte advertenties, enz.
  • Welke inhoud u zult creëren: Artikelen, video's, afbeeldingen, enz.
  • Welke campagnes je gaat voeren: E-mail marketing, social media advertenties, zoekmachine campagnes, etc.
  • Welke analytics je gaat gebruiken: Gegevensanalyse (bijv. Google Analytics, Crazy Egg, enz.).

Conclusie.

Marketeers zijn altijd op zoek naar manieren om hun ROI te verbeteren. Om dit te doen, moeten ze weten waar ze nu staan en waar ze willen zijn. Dan moeten ze een pad creëren om daar te komen. Dit op groei gebaseerde marketingplan zal u helpen de belangrijkste kanalen te identificeren en de inhoud die u kunt creëren om leads te genereren en uw merk op te bouwen. Door bij te houden hoe deze inspanningen uw bedrijf beïnvloeden, kunt u uw ROI verbeteren en uw marketinginspanningen uitbreiden.

This entry was posted in General. Bookmark the permalink.